Sikkerhetskurs i Svømmehallen

Postet av Horten og Omegn Cykleklubb den 23. Aug 2016

Innetreningen for HOC medlemmer i Svømmehallen starter opp igjen nå som skoleferien er over. For at vi skal få benyttet hallen i oppsatt tid lørdager fra 08:00 til 09:30 må minst en av de svømmende ha gjennomgått et sikkerhetskurs.

Det oppfordres til alle som benytter svømmehallen om å sette av litt tid en ettermiddag og ta dette kurset, det er kjipt å måtte dra hjem igjen uten å få trent pga manglende sikkerhetskurs blant de fremmøtte.

Kurset består i grove trekk av en orientering om hvordan man skal håndtere evt ulykker, opphenting av forulykkede fra bassenget, hjerte-lunge redning (HLR) og tar en 15-20 minutter.

Hver dag i perioden 22.-26. august i tidsrommet 15:00-19:00 kan svømmehallens personale ta dette sikkerhetskurs med de som måtte ønske det, det er bare å møte opp med badetøy og henvende seg til en av personalet.

Det vil i utgangspunktet ikke ville være anledning til å ta kurset etter de to første ukene i september .